Verder naar het noorden van Vancouver Island

28 augustus 2017 - Telegraph Cove, Canada

Wát een plek om wakker te worden. Door het raam van onze minivan zagen we de zon op het meer schijnen en we konden niet wachten om daar te gaan "douchen". Eerst hebben we weer een lekker ontbijtje gegeten, de noodzakelijke koffie gezet en toen konden - hup - zwembroek en bikini aan, flesje shampoo mee en haren wassen in het meer. Heerlijk! En nét toen we in het water lagen zagen we in de lucht een waanzinnig schouwspel van twee reigers die door een bald eagle werden aangevallen. Indrukwekkend! Helaas was Matthijs net te laat bij z'n camera op de kant. Kans op de prijswinnende foto gemist helaas.
De aardige medekampeerders die we gisterenavond spraken zaten ook al met hun krantje en koffie op uitvouwstoeltjes bij het water, en wilden ons graag tippen waar we nog een mooie wandeling zouden kunnen maken. Er zou onder meer een beverdam in de buurt te zien zijn. Dus nadat we ons zomers hadden aangekleed gingen we op pad om nog wat mooi natuur in de omgeving te ontdekken en hopelijk op de foto te zetten. We kwamen weer op de stoffige weg, waar veel logging trucks af en aan reden met enorme boomstammen op hun oplegger. Dat verklaarde de stoffige weg. Hier en daar zagen we een vogeltje in de stoffige struiken vliegen, de beverdam konden we niet echt vinden maar wel het strandje waar we die ochtend andere mensen hadden zien zitten, net aan de overkant van het meer. Maar de natuur hier omheen was niet boeiend genoeg voor nog meer gewandel, dus we besloten om dan maar nog een plonsje in het meer te doen. Onderweg terug zagen we nog een skelet van een beest liggen, onduidelijk wat het was, ik vermoed een hert ofzo?
Na het zwempje en nog wat lunch moesten we in de middag toch echt weer gaan rijden. We konden maar moeilijk afscheid nemen van deze plek, maar we hadden alweer volgende activiteiten op de planning staan. Dus na weer een stuk terug over die megastoffige weg, en nog een stuk terug over de hoofdweg want we moesten tanken en zagen geen tankstation dichtbij op de route naar het noorden, konden we door naar het noorden. Naar Telegraph Cove. Dit zou dé plek zijn om walvissen te spotten en nog meer prachtige natuur aan te treffen.
Bijna op de eindbestemming moest Matthijs van mij een noodstop maken omdat ik een bald eagle zag zitten op een prachtige plek, net in de zon op een boomstam over een beekje. Hup, alarmlichten aan, camera mee en zachtjes terughollen naar de plek... Vloog 'ie net weg. Helaas. Wéér die kans op de prijswinnende foto misgelopen!
We kwamen eind van de middag in het dorpje aan. Bij de haven was de receptie voor de camping die even verderop lag, als ook een eenvoudig winkeltje waar we ijsblokjes voor de koelbox konden kopen en wat boodsdchapjes konden doen. We checkten in voor 1 nachtje, met optie op een tweede omdat we nog niet zeker wisten wat we de volgende dag zouden doen. Vervolgens reden we naar de camping, die gezien de faciliteiten echt weer een volledige camping was vergeleken bij ons eerdere plekje bij Apple Point. Er was een douchegebouw, stromend water, wc's met riolering, een heel afval- en recyclinghok, zelfs een laundry room met wasmachines en droger! Verder hadden we een gek podiumpje naast ons kampeerplekje waar Matthijs de horlepiep heeft gedanst. Terwijl al onze was in een wasmachine was verdwenen maakten we spaghetti met smac en slapgeworden diepvriesgroenten. Na de afwas, die ik per ongeluk in de gootsteen van het herentoilet deed omdat ik niet wist dat dat ergens anders moest en ik ook geen damestoilet had gevonden, kon de was in de droger en tenslotte konden we naar bed. Deze avond sliep ik slecht door het licht van het toiletgebouw dat door de voorruit scheen.