Weinig plannen en veel rijden

1 september 2017 - Fort Fraser, Canada

We hadden graag nog een nachtje willen boeken bij Kleanza Creek, maar met $20 dollar op zak, op weg naar de nederzetting van de camping operator, kwam ik meneer tegen die zei dat we dan wel moesten verplaatsen want ons mooie plekje was al gereserveerd. Helaas. Ik besloot terug naar Matthijs te lopen om eerst maar eens te bespreken of we dat eigenlijk wel wilden als we niet meer aan het water konden staan. We besloten inderdaad dan toch maar te gaan. Maar niet voordat we de viewpoint hadden gezien die op de bordjes werd aangegeven! We hebben de auto geparkeerd op het parkeerterrein aan het einde van de camping, en zijn naar boven gewandeld waar we een mooi uitzicht aantroffen. Dit moest natuurlijk uitgebreid op de foto. Eenmaal terug op het parkeerterrein hebben we nog even naast de auto gepicknickt, tandengepoetst, afgewassen en het afval in de daarvoor bestemde bakken gedumpt.
We vervolgden onze reis, niet echt met een duidelijk plan. We zagen op de kaart 'twin falls' staan, daar moesten we sowieso minstens twee watervallen kunnen vinden dus dat bood vast een mooi wandel- en fotografiegebied. We reden erheen, eerst weer over de grote weg met een radiozender met jazz op, en toen nog een stukje van de weg af, zelfs een onverharde weg op, naar een parkeerterrein aan het einde. Vanaf hier was het nog een stukje wandelen om vervolgens te constateren dat er inderdaad twee watervallen te zien waren. En borden die waarschuwden voor lawines in de winter. Heel boeiend was het niet, dus we reden door. Terwijl Matthijs aan het stuur zat zocht ik op mijn telefoon met Google Maps naar campings op de route. Als Matthijs het zat begon te hebben met rijden, zouden we een camping gaan kiezen.
Het werd de camping Beaumont nabij Fraser Lake. Een vrij drukkige camping, maar we vonden een mooi plekje tussen de bomen dat toch redelijk privé voelde. Wel waren er veel schreeuwende kinderen om ons heen. Dus we besloten toch maar lekker de jazz radiozender aan te zetten tijdens het koken. Het was inmiddels donker geworden, en we waren best een beetje moe van al dat rijden (400 km gedaan vandaag), dus we gingen vrij snel slapen.